Hallåååå....

vad är det frågan om egentligen?  Vaddå, luktar illa? Här kommer man hem efter att ha sovit borta ett par nätter och det första man möts av är mattes rynkade näsa och innan man hinner blinka står man i dyngsur i duschen?
Inte togs det nån hänsyn till att min mage fullkomligt vrålade av hunger heller ;( 
Det där andra stället var så spännande så jag hann inte äta nått där. Hur som helst så fick matte tji om hon trodde att vi skulle ha en mysig fön stund för jag hoppade snabbt ur handduken och raka vägen upp till maten och åt upp allt i skålen.  - Ingen påfyllning? Jag får påminna matte heeela tiden om maten för jag är så hungrig nu efter löpet.


.
De första dagarna efter äventyret så fortsatte jag att sjunga lite för att sen övergå till att sova. Jag går och lägger mig med matte på kvällen nu, jättemysigt att ligga där och bli killad på magen och i gengäld så tvättar jag matte lite och kurrar högt högt för henne. Då ligger hon där och glor på mig med blanka ögon och kallar mig en massa fånigheter såsom
*mattes fina sessa*.

Nu har det gått en vecka och jag är fortvarande jättetrött men jag har iallafall orkat ta upp träningen igen. Jag väcker matte på morgonen genom att sitta på klädskåpet och  putta ner allting på golvet, ljuslyktor bangar bäst och sen så snurrar de så skojigt när de landar. En annan grej som är underskattat är flugjakt på smala ställen, gissa om sakerna far iväg när lilla jag kommer farandes i ett huj. Mindre roligt är de där vassa flugorna med tagg... de gör ont i nosen så unvik dem om ni kan.

Over and out!
- från Brallisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0